14 Aralık 2012 Cuma

Evde bir şey kalmadıysa pilavı :)

Uzun zaman evde olmayınca dolabın tam takır olduğunu  farkettim. Sevgilim de hayatını hazır çorbalarla idame ettirdiği için sebze almaya gerek duymamış.

Tüm gün kurstaydım ve doğru düzgün bir şey yiyemedim.

Ne yapsam ne yapsam derken, kurtarıcım olan bulgur aklıma geldi. Zaten çorbayı planlamıştım Tefal'in düdüklüsü sağolsun, en büyük yardımcım.

Tamam bulgur kurtarıcım ama nasıl tatlandırsam ? Soğanları doğrayıp kavurdum, iyice pembeleşince kurutulmuş dolmalık biberlerim vardı, ufff acı acı hem de :) Onları da elimde ufalayıp kavurmaya başladım, ortaya o muhteşem koku yayıldı, bilenler bilir özellikle Ege'de kuru biber kızartması çok yapılır.

Biraz da Antep salçası ekledim. Öncü salçaları bu konuda çok iyi bence. Kaşığın ucuyla koymanız yeterli oluyor, rengi ve kokusu çok güzel. Tesadüfen öğrendim ki domates salçası fabrikası Tire'de biber salçası fabrikası Antep'teymiş. Anteb'e kadar gidemem diyorsanız Öncü kullanın. 

En son bulguru ekledim ve epey kavurdum, sonra minik minik doğranmış sarımsakları ekledim. Biraz su biraz et suyu, pişip de ocaktan alınca ince kıyılmış maydanozları da ekledim. Ohhhh mis gibi pilavım hazır, afiyet olsun bize :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder